Jakten på den perfekta varumärkesportföljen

Skärmavbild-2013-11-26-kl.-09.19.531

Välkommen till Identity Works på seminarium om “Jakten på den perfekta varumärkesportföljen”

Det har hänt en del sedan 90-talet då de vanligaste modellerna inom portföljstrategi utvecklades. Inte minst baserades de på en förenklad bild av verkligheten som inte alltid stämmer med dagens föränderliga omvärld. Varumärket är idag en av företagets viktigaste tillgångar och det finns en stor potential i att arbeta proaktivt med portföljutveckling. De flesta marknader blir alltmer diversifierade, med fler och mer nischade segment. Konsumenterna nöjer sig inte med slätstrukna generiska erbjudande utan kräver en högre grad av relevans, attraktivitet och nytänkande. I ljuset av detta fungerar inte en statisk varumärkesportfölj utan det krävs ett mer dynamiskt arbetssätt.

Välkommen till oss på Identity Works för en inspirerande frukost som bjuder på en utblick i varumärkesvärlden. Vi kommer slå hål på några gamla sanningar, ge exempel på nya lösningar och bjuda på några handfasta råd om vad som skapar förutsättningar för en framgångsrik varumärkesportfölj. Vill du ta med en kollega eller vän så är de självklart också välkomna.

Föreläsare är Daniel Filipsson, senior strateg på Identity Works som också är doktor i ämnet portföljstrategi vid Stockholms Universitet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *